|
|
Doldisar som har förändrat världen Endast kreativa och konstnärligt präglade entreprenörer kan vinna kampen om människornas sinnen. Vi kallar dem "kreaprenörer". Vi erbjuder här möjligheten att läsa boken "Doldisar som har förändrat världen", skriven av journalisten Imi Markos. Boken presenteras i PDF-format, och du behöver därför Acrobat Reader från Adobe för att kunna läsa. Dessutom krävs det att Du har ett användarnamn och lösen. Om du inte är registrerad kan du göra det här till vänster "Läs boken". Börja gärna med att ta del av innehållet nedan och läs sedan "Förord" av Lars-Olof Landin, som är den som tillsammans med Imi Markos har utvecklat Kreaprenörskap. Innehåll
1. När Nguyen Van Lem tände Bob Dylan och hans
hemmafront... 2. Hur Allende och Pinochet missade
Cornings fibreroptik… 3. Mosayoshy Tsuchiya, en Walkman som gick hem... 4. Julius Rosenwald och hans gröna revolution… 5. Homo S@piens är den nya Modell-N 6. Blir Spielberg och Lucas våra nya förebilder? 7. Edvinsson och von Békésy gör vår värld begripligare! 8. Grove och Putnam hittar våra ”sanna” roller! 9. Pembertons och Bogners hemlighet kittlar vår
fantasi! 10. Slår Warwick och Drexler knock-out på
världen? SLUTREFLEKTION Det gäller att inte förväxla kreaprenörsegenskaper med kreatörer, forskare, tekniker och ekonomer! Kreaprenörer identifierar och kartlägger i första hand "tomrum". De senare behövs för att göra dem "magiska"!
Tack
för att du besöker oss |