HOMO SAPIENS
tar farväl

Historien om
HOMO SAPIENS

HOMO PERCIPIENS

PERCEPTION

KREAPRENÖRER

BoxResonator

KreaprenörLab

Om oss

Kontakta oss

Framsynta företag, organisationer och
institutioner investerar i ett eget

Där ska lyhörda kreaprenörer enbart ägna sig åt din verksamhets fortlöpande FÖRNYELSE, vilket är ett absolut måste i de rekordsnabba förändringarnas värld.

I dagens rapsodiska värld, där sinnena hela tiden inspirerar till ständiga teknikförändringar, är FÖRNYELSE ett måste.Alltså, ett KreaprenörLabTM, som kontinuerligt ägnar sig åt förnyelse parallellt med det dagliga arbetet, kan rädda och berika din framtid.

Labbet behöver ha minst 1–2 kreaprenörer, som agerar med generalistens panoramaperspektiv och som sedan bildar tillfälliga team av olika specialister – beroende av idéernas fordringar.

Kreaprenör® åtar sig

  • att tända era viktigaste beslutsfattare i en sinnesladdad miljö under ett upplevelspräglat heldagssymposium, som både chockar och överraskar och som förhoppningsvis resulterar i grundandet av ett KreaprenörLabTM hos varje deltagare
  • att omvandla några av era mest visionära och allmänbildade medarbetare till vidsynta kreaprenörer under en första 2- veckors trimning, som går i Leonardo da Vincis anda dvs. teknik och humaniora korsbefruktar varandra
  • att fortlöpande förse era kreaprenörer med humanteknologiskt litteratur- och referensmaterial, som kontinuerligt vidareutvecklar deras färdigheter i Kreaprenörskap
  • att 3 gånger per år förstärka ert eget Lab med personliga och kreativa besök, då genom tanke- och erfarenhetsutbyte utvecklingsprocessen i Kreaprenörskap fördjupas
  • att underrätta era kreaprenörer med nyheter, som vidgar Upplevelsesamhället och dess möjligheter via vår Internetservice
  • att serva ert Lab med rådgivning, frågor och svar via e-post
  • att erbjuda er medverkan i givande projekt, som Kreaprenör® utvecklar i egen regi, som delägare, investerare eller sponsor – beroende av projektets potential
  • att vässa ert nya budskap genom Kreaprenör®, som har unika byråresurser genom vårt nätverk av kreaprenörer, kreatörer och marknadsförare.

Den historiska förebilden för Kreaprenör® är renässansmänniskan Leonardo da Vinci (1452–1519), som var konstnär, forskare, tekniker och uppfinnare i en och samma person. Han formulerade den klassiska preceptionssentensen, som också är vårt motto:

"All vår kunskap
kommer ur vad vi känner."

 


© 2001-2003 Kreaprenör®